niedziela, 7 lutego 2010

Roboty...

Znalazłem coś naprawdę fajnego. Kilka lat temu firma Honda zaprezentowała pierwszego humanoidalnego robota - ASIMO, który poruszał się w pozycji wyprostowanej - jak człowiek - zupełnie autonomicznie. Robił to co prawda bardzo wolno, ale robił! Przyznam, że zainteresowałem się tą technologią i kibicowałem jej z dużym entuzjazmem. Niestety, mijały lata i nic nowego się nie pojawiło. Aż tu dzisiaj, przez przypadek wszedłem w jakiś link na YouTube i znalazłem ten film:



Producent zapewnia, że BigDog jest w stanie transportować nawet 150 kg ładunku.
Dla mnie to bardzo interesująca technologia, miejmy nadzieję że będzie rozwijała się szybciej niż ASIMO. Czy w ciągu najbliższych kilku lat czeka nasz przyszłoć jak z fimu I Robot? Chyba nie, nie wierzę też, że takie roboty zastąpią ludzi w wykonywaniu najcięższych prac - przynajmniej nie w ciągu najbliższego dziesięciolecia. Ta technologia jest nadal znacznie droższa niż praca przeciętnego chińczyka...

3 komentarze:

  1. Zachwycajace.
    W tym wypadku jestem obrzydliwie praktyczna: chcialabym posiadac takie cos - mogloby za mnie nosic sprzet fotograficzny - po gorach zwlaszcza. Albo zakupy - zebym nie czula sie jak juczny wielblad :DDDD i nie wygladala jak gibbon.

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe :) Zgodnie z tym co napisałem, zastanów się nad wynajęciem chińczyka ;) Może wyjść taniej. A serio, to chyba właśnie do takich rzeczy ma służyć. Jedno co jeszcze przeszkadza to ten denerwujący dźwięk, wierzę jednak, że inżynierowie szybko sobie z tym poradzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wiesz - technologie tanieja :DDDDDDDDDD, a ludzka praca wrecz przeciwnie :DDDD
    No patrz - o Chinczyku nie pomyslalam, za to myslalam o osiolku, ale osilek, obawiam sie, po gorach za mna, zasuwac nie bedzie :DDDDD

    OdpowiedzUsuń